Vasúttörténeti Park családi belépő - 5 darab

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

Vasúttörténeti Park családi belépő - 5 darab

Feltöltve: 2018-05-28

Last Minute: -50% 4 600 helyett 2 290 Ft / 2 felnőtt + 2 gyermek csak az ÚtiSúgón!

Igényeljen családi belépőt ÚtiSúgó saját kedvezménnyel az belfold@utisugo.hu e-mail címen, vagy ezen a telefonszámon: (+36) 1 255 2205. A belépő felhasználható 2019.10.29-ig.
Csak az ÚtiSúgó.hu-n!

Európa egyik legnagyobb szabadtéri és egyben legelső, interaktív vasúti múzeumában a látogatók nemcsak nézhetik az ősi masinákat, hanem maguk is kipróbálhatják azokat.

Több mint 100 vasúti járműkuriózum parkol itt, közülük ötven ritka mozdony, vasúti jármű: sínautók, kézi-és motoros hajtányok, mérőkocsi, gőzdaruk, hóekék, hómaró gépek és egyéb különlegességek, a legszebbek, a legértékesebbek összegyűjtve. A járműállomány az 1870-es gőzmozdonyoktól a nagy teljesítményű villamos mozdonyokig mutatja be a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, melyekkel a MÁV Nosztalgia Kft. belföldi és külföldi nosztalgiautazásokat szervez.

Az 1911-ben épült, a maga nemében páratlan 34 állásos körfűtőház 3000 nm-es Orient-csarnokában láthatók a magyar és a nemzetközi vasúti közlekedés történelmében kiemelt jelentőséggel bíró személykocsi-különlegességek. Így pl. az 1868-ban gyártott Első Erdélyi Vasúti kocsi, a Százéves Vonat kocsijai, vagy a nagy becsben őrzött teakfa étkező kocsi, amely egykor a mára fogalommá és nosztalgikus emlékké vált híres Orient Expressz mozdonya mögött robogott.

Európa egyik legnagyobb szabadtéri és egyben legelső, interaktív vasúti múzeumában a látogatók nemcsak nézhetik az ősi masinákat, hanem maguk is kipróbálhatják azokat. Utazhatnak nagymozdonyon, beülhetnek a Csajka sínautóba, hajtányozhatnak, fordítókorongozhatnak, vagy felülhetnek a lóvasútra. Kicsik és nagyok kedvence az évről évre bővülő kerti vasút, ahol izgalmas és változatos vonalvezetésen roboghatnak végig az utasok igazi kismozdonyok vontatásával.

A vasútmodellek szerelmesei pedig az átalakított vasúti kocsiban, illetve a terepasztalok lakhelyéül szolgáló Vasútmodell-házban szemlélhetik meg a miniatürizált vonatok világát.

A szép parki környezetben megpihenhet a fáradt látogató. A gyerekeknek biztonságos játszótér szolgál a maradék energiák levezetésére, sőt a hétvégéken korszerű, jelzőlámpákkal és közlekedési táblákkal felszerelt KRESZ-pálya segít beilleszkedni a közúti közlekedés világába. A Park területén több étkezési lehetőséget is találnak vendégeink.

A Magyar Vasúttörténeti Park áprilistól novemberig várja az egész napos, vasúti élményekkel teli kikapcsolódásra vágyó látogatóit. Állandó kiállításaink mellett havonta több, tematikus és különleges programmal szolgálunk. Érdemes kiemelni a teljesség igénye nélkül a Gyermeknapot, amikor a 14 év alatti gyerekek díjmentesen léphetnek be a Parkba, a Gőzmozdonyok Találkozóját, amikor befűtött, nagy gőzmozdonyokat mutatunk be. Természetesen nyitva vagyunk a Múzeumok Éjszakáján is, melyen a látogatók megcsodálhatják az esti fényekkel, mécsesekkel megvilágított Parkot és az éjszakai mozdonyparádét.

Évek óta nagy sikerű program nyár végén az Európai Kerti Vasutak Találkozója, melyen a vendégként érkező kicsiny gőzmozdonyok felvonulása nyújt maradandó élményt a családoknak.

A mai Vasúttörténeti Park helyén a 90’-es évekig Hámán Kató néven Fűtőház működött, melyet később Északi Fűtőházra változtattak.

A MÁV által leselejtezett gőzmozdonyok és a régi vasúti kocsik először a MÁV Nosztalgia Kft. nosztalgia útjain járták az országot és már az Északi Fűtőházban állomásoztak szabadidejükben. Később egyre több nosztalgia jármű került a Fűtőházba (pl. a 424.262-es és a 424. 287-es pályaszámú gőzmozdonyok). Ezek a járművek ekkor a nosztalgia üzemen kívül különböző filmforgatásokon is részt vettek, amelyeket már az Északi Fűtőház területén forgattak. A terület akkoriban aktívan üzemelő fűtőház volt, ahol a MÁV Rt. dolgozói teljesítették mindennapi vasutas munkájukat és ekkor még a nagyközönség számára zárva tartott (nem is volt látogatható állapotban).

Az idők során fokozatosan kerültek ide forgalomból kivont, régi járművek, amelyeket a MÁV História Munkabizottsága jelölt ki múzeumi megőrzésre és a MÁV akkori vezetésének döntése során kerültek később felújításra. A 90’-es évek közepére már meglehetősen sok mozdony állomásozott itt.